مفهوم بازاریابی ویروسی بیش از ۱۵ سال در ادبیات مورد بحث قرار گرفته است ، زیرا جفری رایپورت برای اولین بار این اصطلاح را در سال ۱۹۹۶ معرفی کرد. با این حال ، استفاده گسترده تر از رسانه های اجتماعی اخیراً این ایده را به سطح کاملاً جدید سوق داده است. ما بینشی از روابط بین رسانه های اجتماعی و بازاریابی ویروسی ارائه می دهیم ، و شش مرحله ای را که مدیران باید برای رقص در رسانه های اجتماعی / والف بازاریابی ویروس انجام دهند ، نشان می دهد. ما بازاریابی ویروسی را به عنوان دهان به دهان الکترونیکی تعریف می کنیم که به موجب آن نوعی پیام بازاریابی مربوط به یک شرکت ، مارک یا محصول به صورت نمایی در حال رشد – اغلب با استفاده از برنامه های رسانه های اجتماعی منتقل می شود. ما سه شرط مورد نیاز برای ایجاد اپیدمی بازاریابی ویروسی (یعنی دادن پیام صحیح به پیام رسان های مناسب در محیط مناسب) را در نظر می گیریم و چهار گروه مختلف از کمپین های بازاریابی ویروسی در رسانه های اجتماعی (کابوس ها ، سکته های مغزی) ارائه می دهیم. شانس ، مسائل خانگی ، و پیروزی). ما با پنج نکته احتیاط نتیجه می گیریم که مدیران هنگام تلاش برای راه اندازی کمپین بازاریابی ویروسی خود باید توجه کنند.