مقررات فعلی در کانادا بازاریابی نوشیدنی های انرژی زا کافئین دار (CED) برای استفاده در ورزش ، الکل و کودکان را ممنوع می کند. در این مطالعه ، برداشتهای از تبلیغات CED در ارتباط با ورزش و مصرف الکل و همچنین گروههای سنی مورد بررسی قرار گرفت. در سال ۲۰۱۵ یک نظرسنجی آنلاین با جوانان و بزرگسالان ۱۲ تا ۲۴ ساله انجام شد (n = 2010). شرکت کنندگان سه آزمایش را برای دیدن تبلیغات CED به صورت تصادفی به پایان رساندند: ۱) تبلیغات ورزشی با مضمون مهمانی ، ۲) تبلیغات با مضمون ورزشی و ۳) تبلیغات با مضمون مهمانی ، در مقابل کنترل “اطلاعات مربوط به محصول”. برای هر آگهی ، از شرکت کنندگان در مورد گروه سنی درک شده سؤال می شد ، و در صورت تبلیغ با استفاده از CED در طول ورزش و با الکل تبلیغ می شود. مدل های رگرسیون لجستیک برای آزمایش تفاوت در نتایج بین شرایط مناسب بودند. اکثر پاسخ دهندگان گزارش دادند که تبلیغات ، در همه مضامین ، افراد را در سن خود قرار داده است. در آزمایش ۱ ، هر دو تبلیغات ورزشی / مهمانی به احتمال زیاد به عنوان ترویج استفاده از CED در طول ورزش درک می شوند (AOR = 13.32؛ ۹۵٪ CI 9.90 ، ۱۷٫۹۱ و AOR = 9.73؛ ۹۵٪ CI 7.38 ، ۱۲٫۸۱). و با الکل (AOR = 8.55؛ ۹۵٪ CI 6.37 ، ۱۱٫۴۸ و AOR = 2.81؛ ۹۵٪ CI 2.08 ، ۳٫۷۸) ، در مقایسه با آگهی کنترل. در آزمایش ۲ ، تبلیغ با مضمون ورزشی به احتمال زیاد به عنوان ترویج استفاده از CED در طول ورزش درک می شود (AOR = 15.02؛ ۹۵٪ CI 11.83 ، ۱۹٫۰۸) ، اما نه با الکل ، در مقایسه با تبلیغ کنترل. در آزمایش ۳ ، تبلیغ با موضوع به احتمال زیاد به عنوان ترویج استفاده از CED ها با الکل درک می شود (AOR = 13.79؛ ۹۵٪ CI 10.69 ، ۱۷٫۷۸) ، اما در طول ورزش ، در مقایسه با تبلیغ کنترل نیست. آگهی های مارک های نوشیدنی انرژی زا با هدف مقررات جوانان و تشویق مصرف نوشیدنی انرژی زا در ورزش و الکل ، علی رغم مقررات کانادایی که این شیوه های بازاریابی را منع می کند ، درک می شوند.