پس از ۲۵ ژانویه ۲۰۱۱ ، مصر شاهد بی ثباتی سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی بود که منجر به عواقب شدید در صنعت میهمان نوازی و جهانگردی شد. بنابراین وضعیت ناپایدار حاکی از کاهش روبرو بودن درصد اشتغالزایی است که منجر به کاهش حاشیه سود ، اخراج بالاتر از کارکنان و کیفیت تخریب محصولات و خدمات شده است. اهداف این تحقیق بررسی چگونگی مدیریت ویژگیهای مهمان نوازی مصر با استفاده از شیوه های بازاریابی در این معضل و ارائه یک مدل ترکیبی بازاریابی جدید است که لایه های جدیدی از عمق را به مدل ترکیبی بازاریابی سنتی اضافه می کند. یک چارچوب روش شناختی برای کمک به فرایند ارزیابی شیوه های مدیریت مربوط به ابتکارات بازاریابی در مواقع بحران طراحی شده است. نتایج حاکی از وجود عناصر تاکتیکی است که مدل ترکیبی بازاریابی سنتی را در هتل های مورد بررسی مونتاژ می کند. با این حال ، این عناصر به طور مؤثر مورد استفاده قرار نمی گیرند و تعامل بین آنها کاملاً واضح به نظر نمی رسد. نتایج همچنین حاکی از آن است که مدل پیشنهادی جدید به فراهم آوردن چارچوبی برای صنعت مهمان نوازی مصر کمک می کند تا بتواند جایگاه رقابتی خود را در زمان بحران حفظ کند و از موقعیت های ناخواسته برای نیروی کار و کاهش درآمد شرکت ها جلوگیری کند.