سر و صدای زیاد داخلی در قطارهای پر سرعت ، راحتی رانندگی را برای رانندگان و مسافران تأثیر می گذارد ، بنابراین ، این یک شاخص اصلی برای رقابت محصولات برای تولید کنندگان است. تحقیقات آکادمیک گذشته در مورد کنترل نویز داخلی قطار ، در درجه اول بر مکانیزمها و خصوصیات منابع سر و صدا و رفتارهای ارتعاش آکوستیک سازه های بدن و بدن متمرکز است و این دو جنبه معمولاً به طور جداگانه مورد بررسی قرار می گیرند ، قادر به رهبری روشی منظم برای کنترل قطار پر سرعت نیستند سر و صدای داخلی از طرف دیگر ، بسیاری از مطالعات عملی مبتنی بر مسئله هستند و هدف آنها یافتن علل اصلی و راه حل های درمانی مشکل صوتی است که قبلاً رخ داده است. آنها نه تنها فاقد سیستماتیسم هستند ، بلکه از نظر وقت و منابع مصرف نیز هستند. برای طراحی نویز داخلی کم و اطمینان از این که محصول واقعی بر اساس طراحی از هدف سر و صدایی برخوردار است ، یک روش طراحی آکوستیک لازم است. بر اساس تجربه چندین سال تحقیق در زمینه سر و صدا و لرزش راه آهن ، به ویژه آنچه در توسعه قطارهای پر سرعت چینی “Fuxing” به دست آمده است ، چنین رویه طراحی آکوستیک برای سر و صدای داخلی خلاصه شده و در این باره توضیح داده شده است. کاغذ. استفاده از این روش برای توسعه یک قطار پر سرعت ساخته شده نیز ارائه می شود ، همراه با نتایج شبیه سازی شده و اندازه گیری شده در قطار توسعه یافته ، نشان می دهد که هدف طراحی از کاهش نویز ۳ dBA برآورده شده است.