تحقیقات نشان می دهد که تفاوت در ویژگیهای شخصیتی در بین نوازندگان غربی ، در مقایسه با جمعیت عمومی ، ممکن است مربوط به جنسیت باشد. به عنوان مثال ، مطالعات نشان می دهد که نوازندگان کلاسیک مرد نسبت به نوازندگان محبوب درونگرا هستند ، هرچند که نوازندگان زن ممکن است از هنجارهای جمعیت برون گرا باشند. یادگیری موسیقی معاصر می تواند رسمی و / یا غیر رسمی باشد و ممکن است تغییر در آموزش موسیقی بر کلیشه های سنتی مبتنی بر جنسیت تأثیر داشته باشد. این مطالعه به بررسی شباهتها و تفاوتهای بین یادگیری موسیقی رسمی / غیررسمی ، جنسیت و شخصیت های نوازندگان پرداخته است. نمونه شامل ۲۷۵ نوازنده (۸۷ زن ، میانگین سنی ۴۰٫۲ سال ، دامنه ۱۹ تا ۸۱ سال ، مدت یادگیری> ۶ سال) بود. شرکت کنندگان یا خودآموز بودند (۷۴ نفر) ، به طور رسمی آموزش داده شدند (۶۲ نفر = نفر) ، یا ترکیبی از این دو (۱۳۹ نفر). مقایسه دو موجودی مختصر (TIPI و BFI-10) قابلیت اطمینان و اعتبار را فراهم آورد. برخلاف تحقیقات قبلی ، هیچ تفاوتی بین جنسیت برای صفت برونگرایی یافت نشد. اختلافات گروهی با توجه به سبکهای یادگیری رسمی / غیر رسمی آشکار بود. سطح بالاتری از وجدان بودن با یادگیری رسمی موسیقی همراه بود. به طور کلی نوازندگان سطح بالاتری از باز بودن به تجربه نسبت به هنجارهای جمعیت داشتند. برای درک اینکه آیا این یک اثر دسترسی و تأمین آموزش موسیقی است یا تفاوت شخصیتی سیستماتیک در بین نوازندگان ، لازم است تحقیقات بیشتری انجام شود.