از آنجا که کلاس های معمولی و سالن های سخنرانی به دلیل بیماری همه گیر Covid-19- / Corona به طور موقت خالی هستند ، امتیاز تقریباً اختصاصی معلمان برای ملاقات با زبان آموزان و اختصاص زمان برای آنها با ارائه توضیحات دقیق ، نظارت بر پیشرفت آنها ، و بازخورد دادن به آنها تحت فشار اصلی است. تقریباً یک قرن پیش Sidney Pressey برای دستگاههای ساده ای که می تواند این اصول آموزشی را انجام دهد – یک ماشین آموزشی که قادر به آزمایش ، نمره گذاری و در حقیقت تدریس – بود را جایگزین و کمک به معلمان ساخت (۱۹۲۶). امروزه ، دانشگاه ها ، که بلافاصله مدارس متوسطه و ابتدایی دنبال می شوند ، در حال انجام روند سریع هستند تا آموزش مرسوم خود را با طراحی یادگیری مسافت پیشرفته از فناوری (TEDL) – ماشین های مدرن تدریس تطبیق دهند تا بتوانند به حدود ۱٫۵ میلیارد دانش آموز برسند. مجاز به حضور فیزیکی در کلاسهای خود نیستند (یونسکو ، ۲۰۲۰).

از این نظر فناوری هم یک خطر است و هم فرصتی برای ارائه آموزش از راه دور. مربیان با مشاوره و شیوه های خوب در مورد چگونگی طراحی TEDL بطور کامل بمباران می شوند که توسعه دهندگان آن را از نزدیک متمرکز می کنند تا فناوری های نوآورانه چه کاری را انجام دهند که باعث می شود بین دو مؤلفه اصلی آموزش کیفیت چشم از بین نبرند. اول ، محتوای موضوعی که این فناوری در آنجا ارائه کرده و دوم ، اصول آموزشی که با استفاده از آن می توان به طور مؤثر مطالب را تحویل داد. همانطور که ریچارد کلارک (۱۹۸۳) چنان فصاحت نوشت ، فناوری آموزشی “شبیه به کامیون های مواد غذایی است که آنها غذا را به فروشگاه ها تحویل می دادند و بنابراین مواد غذایی را کم و بیش کارآمد می کردند اما مسئول تغذیه مردم نبودند.” به همین دلیل ، ما به عنوان ویراستاران مهمان این شماره ویژه مجازی ، سه اصل مهم آموزش آگاهی از شواهد را از آموزش موثر چهره به چهره ترسیم می کنیم ، یعنی استفاده از نمونه های کار شده ، ارائه تمرین و بازخورد و تحریک فراشناخت برای تبدیل خطر به شانس. .