مصرف کنندگان در هنگام مواجهه با انتخاب های زیاد ، بی نتیجه می شوند. تجزیه و تحلیل اقتصادی نشان می دهد که وقتی یک تصمیم شامل نتیجه نامشخص باشد ، می تواند به تأخیر بیفتد و برگشت ناپذیر باشد ، در تجزیه و تحلیل هزینه و سود گزینه واقعی خواهد بود. به عنوان مثال ، گزینه زنده نگه داشتن تصمیم خرید مصرف کننده دارای ارزش قابل توجهی است. این امکان را به مصرف کننده می دهد تا ضمن اجتناب از گزینه های بد ، از هرگونه معاملات سودمند آینده استفاده کند. این باعث می شود مصرف کننده تردید بیشتری پیدا کند. هنگامی که یک مصرف کننده تصمیم به اعمال تصمیم خرید خود می گیرد ، ضرر و زیان خود را برای از دست دادن این گزینه می خواهد. از این رو ، مزایای یک خرید باید با حاشیه گسترده (ارزش گزینه) بیش از هزینه های آن باشد. داده های حاصل از نظرسنجی در یک دانشگاه ترکیه درمورد تصمیمات خرید فرضی ، وجود این گزینه واقعی را تأیید کرد. ما با توصیه های سیاست بازاریابی و راهنمای تحقیق آینده نتیجه می گیریم. اتصال به نظریه چشم انداز به طور خلاصه مورد بررسی قرار گرفته است.