این مطالعه به بررسی تأثیر کلاهبرداری در شرکتها در انتخاب سرمایه گذاری خانگی می پردازد. ما حدس می زنیم که با تضعیف اعتماد به بازار مالی و بیمه ، رفتار کلاهبرداری در شرکت باعث کاهش سرمایه گذاری خانواده ها در دارایی های مالی پرخطر و افزایش سرمایه گذاری در دارایی های غیر مالی می شود. با ترکیب داده های مربوط به رفتارهای سرمایه گذاری خانوارها و اطلاعات مربوط به فعالیت های کلاهبرداری شرکتهای پذیرفته شده در چین ، می بینیم که خانوارهایی با تجربه بیشتر در کلاهبرداری در شرکت کمتر سرمایه گذاری می کنند و احتمال خرید بیمه خصوصی را کمتر دارند. در مقابل ، تجربه کلاهبرداری ، قصد خانوارها برای سرمایه گذاری در املاک مسکونی را افزایش می دهد. علاوه بر این ، تأثیر کلاهبرداری در شرکت ها در بین افرادی که بیشتر به اطلاعات اقتصادی توجه می کنند ، در بین افرادی که تعامل اجتماعی بیشتری دارند و در بین افراد در مناطق دارای نظم بهتر ، قوی تر است. بعلاوه ، درمی یابیم که انواع مختلف کلاهبرداری بر تصمیمات سرمایه گذاری خانگی متفاوت است. یافته های ما حاکی از آن است که رفتارهای نادرست شرکتها می تواند از نظر ظاهری منفی عمیقی در کل سیستم مالی ایجاد کند.