چارچوبهای مفهومی قوی برای ایجاد دانش آکادمیک ضروری است. توسعه تئوری شامل مفهوم پردازی با کیفیت بالا است که دانش و دانش موجود را ادغام می کند ، و احتمالاً با استفاده از یک رویکرد چند نظم و انضباطی. علاوه بر این ، به ویژه در یک زمینه تحقیقاتی کاربردی مانند بازاریابی تجارت به تجارت ، نظریه نوظهور برای تصمیم گیران مدیریتی پیامدهای معناداری خواهد داشت. توسعه چارچوب مفهومی روشنگری تئوری پیشرفت قابل ملاحظه ای دارد ، نه تدریجی. توسعه نظری می تواند یا صرفاً مفهومی باشد یا مبتنی بر داده های تجربی باشد. با این وجود ، راهنمایی های نسبتاً کمی برای روند توسعه چارچوب مفهومی وجود دارد. این سرمقاله با تأکید بر تحقیقات بازاریابی تجارت به تجارت ، مسیرهای توسعه چارچوبهای مفهومی برای حمایت از تحقیقات دانشگاهی را مورد بحث قرار می دهد. از آنجا که دستورالعمل ها و قراردادها برای رویکردهای محور داده مانند تئوری مبتنی بر در دسترس هستند ، ما روی فرآیندهای نظریه پردازی که تئوری موجود در آن نقش محوری ایفا می کند ، تمرکز می کنیم.