این مطالعه با تکیه بر چارچوب های دیدگاه مبتنی بر منابع و اهمیت ارزش ، به چگونگی تأثیرگذاری قابلیت های بازاریابی شرکتها در عملکرد شرکت کمک می کند. به طور خاص ، این تحقیق رشد را به عنوان مکانیسم بالقوه برای توضیح چگونگی تأثیرگذاری توانایی بازاریابی بر بازده سهام بررسی می کند. این مطالعه مدل های تجربی را با استفاده از یک مجموعه داده های ادغام شده که شامل بازاریابی و اطلاعات مالی شرکت ها است ، تخمین می زند. نتایج نشان می دهد که رشد دارایی واسطه ارتباط بین توانایی بازاریابی و بازده سهام غیرطبیعی است. قابلیت های بازاریابی به طور کلی و قابلیت های بازاریابی در بنگاه های خرده فروشی بطور خاص تأثیر مستقیم معنی داری بر بازده سهام غیرطبیعی دارند. این مطالعه با نشان دادن اینکه این ویژگی نه تنها ویژگی نامشهود قابلیتهای بازاریابی است ، بلکه پتانسیل رشدی است که قابلیتهای بازاریابی را در توضیح بازده بالاتر سهام نیز نشان می دهد. این مطالعه به لزوم پاسخگویی به سازوکارها و متغیرهای واسطه گر هنگام ساختن چارچوب های نظری از تأثیر قابلیت های بازاریابی بر عملکرد شرکت اشاره دارد.