زمینه: شایستگی محور
برنامه های آموزش (CBE) به شدت گسترش یافته است
آموزش عالی طی چند سال گذشته و مسیر آنها همچنان در حال افزایش است.
با توجه به گسترش شایستگی محور
مدل ها ، در این مقاله مختصر ارائه شده است
تاریخچه CBE در ایالات متحده.
روشها: این مقاله با مروری بر ادبیات مبتنی بر شایستگی انجام شده است
برنامه های آموزش عالی و تجزیه و تحلیل روند فعلی.
یافته ها: مبتنی بر شایستگی
رویکردها در آموزش عالی ایالات متحده ادغام شده است
برنامه هایی برای نیم قرن ، از زمان اصلاحات در آموزش معلمان و حرفه ای
آموزش و پرورش ابتدا کانونهای اولیه CBE را در دهه ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ تأسیس کرد.
پیش از آن ، چندین پیشرفت در K-12 رخ داده است
آموزش و پرورش — درمورد نتایج محور
یادگیری و یادگیری تسلط – مرحله اجرای CBE را در دوران بعد از ظهر تنظیم کنید
تحصیلات. مرحله فعلی توسعه CBE توسط یک مشخص می شود
طیف گسترده ای از کالج ها و دانشگاه ها که برنامه ریزی یا اجرای برنامه های CBE ،
بسیاری از آنها از مدل های آنلاین یا ترکیبی استفاده می کنند ، پیشرفت هایی در سازگاری دارند
فناوری یادگیری یا ارزیابی مستقیم.
نتیجه گیری: افزایش اخیر در برنامه های CBE را می توان در هر دو طرف ترسیم کرد
و طرف تقاضا
پویایی شناسی. بیشتر مدل ها کمتر کار کرده اند
بیش از ۵ سال است و نشان می دهد که انواع زیادی از رویکردها وجود دارد
که مرحله فعلی توسعه CBE انتقالی است.