مالزی یکی از مهمترین کشورهای پر انرژی است و برای پیشبرد بهره وری انرژی خود و همچنین در جهت کاهش انتشار کربن خود تحت فشار زیادی قرار دارد. وسایل نقلیه الکتریکی هیبریدی Plug-in (PHEV) به منظور کاهش مشکلات زیست محیطی امکان کاهش انتشار کربن و مصرف بنزین را دارند. در نتیجه ، تلاش ها برای رایج کردن استفاده از PHEV به عنوان اصلی ترین روش حمل و نقل آغاز شده است. انتشار پذیرش PHEV یک ابتکار مثبت است. نمونه ای از ۴۰۳ نفر از پاسخ دهندگان از مالزی جمع آوری شده است به منظور پیش بینی قصد مشتری برای اتخاذ PHEV با استفاده از تئوری گسترده رفتار برنامه ریزی شده. نتیجه تجربی با استفاده از تحقیقات PLS نشان داد که هر چهار ساختار ، هنجار ذهنی ، هنجار اخلاقی شخصی ، کنترل رفتاری ادراک شده و نگرش ناخوشایند ، اثر غیرمستقیمی را نشان می دهد که به سمت مصرف کنندگان مالزی تمایل به پذیرش PHEV دارد. این چهار ساختار اصلی توسط نگرانی های زیست محیطی مربوطه به طور قابل توجهی از پیش تعیین شده بودند. در حالی که ، تخفیف های بیشربولی رابطه بین قصد و فرزندپروری را تعدیل می کند. نتیجه پرورش تأیید می کند که ارتباط TPB تمدید شده قدرت توضیحی خوبی در راستای پیش بینی قصد مصرف کنندگان مالزی برای اتخاذ PHEV دارد. برای مطالعه آینده ، با استناد به نتیجه مشاهده شده ، نویسندگان دلالت هایی را برای ترویج تصویب PHEV توضیح می دهند.