این مطالعه یک چارچوب نظری از رفتار مصرف کننده سبز برای تعیین اثرات تأثیرگذاری شخصی ، آگاهی از مصرف سبز ، نگرش به مصرف سبز ، تعدیل کنندگان داخلی و خارجی تهیه می کند و بررسی می کند که آیا این تأثیرات بین خرید ، استفاده و رفتارهای بازیافت متفاوت است. برای ارزیابی داده های جمع آوری شده از طریق پرسشنامه از تحلیل همبستگی و رگرسیون چندگانه استفاده شده است. نتایج نشان می دهد که نگرش ها مهمترین پیش بینی کننده رفتار خرید هستند. استفاده از رفتار عمدتاً با درآمد ، اثربخشی مصرف کننده و سن مشخص می شود ، در حالی که بازیافت رفتار با استفاده از رفتار به شدت تحت تأثیر قرار می گیرد. این یافته ها دارای پیامدهای سیاسی بوده و درک رفتار مصرف کننده سبز در چین را بهبود می بخشد.