در طول دو دهه گذشته ، علاقه زیادی به مسئولیت اجتماعی شرکت (CSR) در بین محققان حسابداری وجود داشته است. به عنوان شاهد این علاقه رو به رشد ، دو مقاله بررسی در مورد CSR سال گذشته در مجلات حسابداری منتشر شد. راهنمایی ضمنی توسعه فرضیه در مطالعات CSR مفهوم تعارض بین سهامداران و ذینفعان است. ما CSR را از نظر موقعیت برنده برای سهامداران و ذینفعان تعریف می کنیم: یک چارچوب CSR برای اهداف استراتژیک تجارت. ما شواهدی را ارائه می دهیم که از این دیدگاه CSR با استفاده از پرونده های مربوط به شرکت های خاص و یافته های مطالعات تجربی بایگانی شده حمایت می کند. طبق چارچوب CSR ما ، منابع اختصاص یافته برای فعالیت CSR همچنین به پیشبرد استراتژی تجارت کمک می کنند. به همین ترتیب ، جداسازی ورودی ها و یا خروجی های CSR به دلیل مشکلات عدم تفکیک و چند بعدی بودن کار دشوار است. در حالی که اندازه گیری یک چالش است ، با این وجود چارچوب ما راههای مختلف امیدوارکننده ای را برای تحقیقات آینده باز می کند.