در این مقاله با تجزیه و تحلیل داده های سرشماری فرانسه ۲۰۰۶/۰۷ و ۲۰۱۳ و همچنین داده های استخراج شده از صفحات زرد ، می توان به درک چگونگی آماده سازی شهر فرانسه در آرل برای آمدن ورود بنای برجسته بنیاد لوما در فرانک ا. گری در سال ۲۰۱۹ ، پرداخت. و اینکه چگونه یک سایت ساخت و ساز در مقیاس بزرگ ، هنوز فاقد زیبایی شناسی و عملکرد فرهنگی آینده است ، بر هسته شهری تأثیر می گذارد. برای این کار ، سه فرضیه را در نظر می گیریم: (۱) ظهور مخاطبان جدید: یک ساختمان دیدنی جمعیت جدید را به هسته فرهنگی فرهنگی شهری از قبل موجود جذب می کند ، (۲) الگوی مسکونی: یک ساختمان مشخص باعث ایجاد تحولات اجتماعی در محلات اطراف می شود. (۳) تحرک: یک ساختمان برجسته باعث ورود افراد “مستعدترین و تحصیل کرده” می شود. پس از آزمایش این فرضیه ها با استفاده از روش های نقشه برداری و آماری ، یافته های ما حمایت جدی از تحرک و پشتیبانی مختلط از ظهور مخاطبان جدید و الگوی مسکونی را نشان می دهد. با وجودی که پیوندهای علی و معلولی بین بنای برجسته و پویایی جدید شهری به سختی قابل اثبات است ، نتایج ما نشان می دهد که آرل خود را با ابعاد فرهنگی و زیبایی شناختی آینده بنیاد لوما در حال “تنظیم” می کند.