این مطالعه بررسی می کند که میزان استفاده سایت های شبکه های اجتماعی بر سطوح مختلف یادگیری تا چه میزان تأثیر دارد. به طور خاص ، ما بررسی می کنیم که چگونه پیشرفت تحصیلی عمومی دانشجویان بعد از دوره متوسطه ، که با نمرات میانگین نمره درجه منعکس شده است ، این تأثیرات را تعدیل می کند. تأثیرات شبکه های اجتماعی که در ادبیات ذکر شده متفاوت است ، با پیامدهای مثبت و منفی در یادگیری دانش آموزان ذکر شده است. بررسی تأثیرات تعدیل کننده پیشرفت تحصیلی عمومی دانشجویان ممکن است دلایل چنین ناهماهنگی در تأثیرات مشاهده شده را نشان دهد. برای درک بهتر پیامدهای شبکه های اجتماعی در یادگیری دانش آموزان ، پیامدهای زمان دانشجویی را که در کل در فیس بوک و در دلایل مختلف استفاده از فیس بوک از طریق یک سری رگرسیون حداقل مربعات معمولی (OLS) صرف شده است ، بررسی می کنیم. داده های مربوط به استفاده از شبکه های اجتماعی دانشجویان از طریق یک نظرسنجی و داده های بازیابی شده از سوابق موسسه در مورد عملکرد دانش آموزان جمع آوری می شود. متن این مطالعه یک معادله سال اول و موضوع محور در حل مسئله است ، متناسب با موضوع مورد تاکید در رشته های تجاری و STEM. یافته ها حاکی از آن است که استفاده از شبکه های اجتماعی دانش آموزانی را در معرض خطر قرار می دهد که عموماً دستاوردهای دانشگاهی پایین تر هستند. به ویژه عملکرد آنها در پایین ترین سطح دشوار عملکرد یادگیری با استفاده بیشتر از فیس بوک پایین است. در مقابل ، عملکرد دستاوردهای تحصیلی بالاتر تأثیر چشمگیری ندارد. این یافته ها اهمیت در نظر گرفتن پیشرفت تحصیلی عمومی دانشجویان را به عنوان تعدیل کننده رابطه بین استفاده از شبکه های اجتماعی و عملکرد یادگیری و همچنین اهمیت در نظر گرفتن تأثیر در سطوح خاص یادگیری برجسته می کند.