کیفیت مدیریت در سطح دپارتمان برای تحقیق و عملکرد تدریس در دانشگاه ها اساسی است. این مقاله به بررسی تأثیر صندلی های بخش (مدیران میانی ترکیبی) بر رضایت شغلی دانشکده ، رضایت از ویژگی های شغلی و اهداف ترک تحصیلی می پردازد. با استفاده از داده های انگلستان و سوئد ، ما اولین شواهدی را ارائه می دهیم که دانشکده هایی که از صندلی های خود بعنوان محققان برجسته رتبه بندی می کنند ، رضایت کلی شغلی ، رضایت از ویژگی های شغلی و اهداف کمتری را گزارش می دهند. قدرت تحقیق درک شده از صندلی دارای بیشترین تأثیر آماری بر رضایت شغلی دانشکده است. این نتیجه پس از کنترل تعداد زیادی از تأثیرات دیگر و پس از بکارگیری طیف وسیعی از روشها برای تصحیح موضوعاتی از قبیل تعصب بالقوه تک نفره حفظ می شود. اگرچه سهم اصلی این مقاله از نوع تجربی است ، اما ما بر پایه ادبیات رهبری خبره بنا شده ایم ، به نظریه هویت اجتماعی متوسل می شویم و از مفهوم تازه تأسیس شده “حامل چتر” استفاده می کنیم: ما پیشنهاد می کنیم که صندلی هایی که محقق قوی هستند ، ممکن است از دانش آموزان فرعی سرپنجه بگیرند. سرریز مدیریتی و محافظت از زمان تحقیق دانشگاهیان ، از این طریق ویژگی های شغلی مطلوب تری ایجاد می کند. نتایج این مقاله مزایای مدیریت خوب در دانشگاهها را در زمان کاهش رضایت شغلی نشان می دهد.