شناخت فعالیتهای اقامت رانندگان در کابین برای برنامه ریزی و مدیریت برخی از امکانات شهری ضروری است. این مطالعه به بررسی رفتارهای اقامت رانندگان کابین با استفاده از یک مجموعه داده GPS مسیر تاکسی جمع آوری شده در ووهان ، چین می پردازد. با استخراج فعالیتهای اقامت رانندگان کابین از مجموعه داده ، ما فرکانس فعالیت را در سطح مناطق تحلیل ترافیک (TAZ) اندازه می گیریم و پویایی مکانی آنها را بررسی می کنیم. سپس ما چندین شاخص محیط ساخته شده را استخراج می کنیم و ارتباط آنها را با این فعالیتها با استفاده از مدلهای حداقل رگرسیون مربعات معمولی (OLS) و مدلهای رگرسیون جغرافیایی (GWR) ارزیابی می کنیم. با توجه به نتایج ، فرکانس اقامت به طرز چشمگیری در برابر TAZ ها پوسیدگی می کند و این نشان می دهد که این فعالیت ها تمایل به تمرکز در مناطق خاصی از شهر دارند. نرخ پوسیدگی ، همانطور که با توزیع رتبه و اندازه قانون منعکس شده است ، در روزهای هفته و آخر هفته مشابه است. فعالیتهای اقامت رانندگان کابین در همین مدت در روزهای هفته و آخر هفته الگوهای مکانی مشابهی را نشان می دهد. مربع R تنظیم شده OLS برای روزهای هفته ۰٫۷۴۲ و برای آخر هفته ۰٫۶۷۶ است که حاکی از ارتباط نزدیک بین فعالیت های اقامت و ویژگی های محیط ساخته شده است. مدل های GWR بیشتر تغییرات مکانی ارتباط بین فعالیت و محیط را در منطقه مورد مطالعه نشان می دهد. این مطالعه بینشهای مفیدی را ارائه می دهد که از طراحی شهری و برنامه ریزی حمل و نقل پشتیبانی می کند.