فرصتهایی که واقعیت مجازی برای بازاریابی B2B فراهم می کند ، در بحث درباره نمونه های جالب توجه از پذیرندگان اولیه مانند GE ، زیمنس و ایرباس به طور فزاینده ای توسط مطبوعات تجارت شناخته می شود. با این حال ، در حالی که به رسمیت شناختن روزافزون قول و پتانسیل آن ، تأثیر خاص واقعیت مجازی بر بازاریابی B2B همچنان یک حوزه تحقیقاتی ناشناخته است. این مقاله با تهیه یک چارچوب و ارائه گزاره هایی که تأثیر واقعیت مجازی بر درک خریدار B2B از ارزش استفاده در مرحله بعد از خرید سفر خرید خریدار را مورد بررسی قرار می دهد ، به بررسی نظری اولیه در مورد موضوع می پردازد. در این مقاله همچنین تأثیر تعدیل کننده چندین جنبه از روابط خریدار و تأمین کننده ، از جمله پیچیدگی دانش ، پیچیدگی اجتماعی و پیچیدگی وظایف ، بر سهم واقعیت مجازی در درک ارزش استفاده در نظر گرفته شده است. این بحث به محققان بازاریابی B2B چندین جهت برای تحقیقات آینده ارائه می دهد و چندین توصیه برای بازاریابان B2B علاقه مند به استفاده از فرصت های ارائه شده توسط واقعیت مجازی ارائه می دهد.