در حال افزایش هزینه های مراقبت های بهداشتی ، ارائه دهندگان خدمات بهداشتی و به ویژه بیمارستان ها ، تحت کنترل هزینه های عملیاتی خود ، تحت فشار قرار می گیرند تا خدمات درمانی با کیفیت را ارائه دهند. بیمارستان ها با چالش تعادل بهره وری منابع و ارائه ارزش بیمار روبرو هستند. این امر مستلزم همکاری تنگاتنگ بین بازاریابی و عملیات است که هر دو با ایجاد ارزش بیمار ارتباط مستقیمی دارند. این مقاله به وابستگی متقابل قابلیت ها و عملیات بازاریابی نامشهود در عملکرد بیمارستان ایالات متحده می پردازد. ما برای اندازه گیری و ارزیابی وابستگی متقابل قابلیت های بازاریابی نامشهود (سهم ذهن مارک) و عملکردها در عملکرد بیمارستان از یک تجزیه و تحلیل پوششی داده ای غیر شعاعی (DEA) استفاده می کنیم. علاوه بر این ، ما متغیرهای بازاریابی نامشهود را در یک تحلیل مسیر آزمایش می کنیم تا رابطه آنها با رضایت مشتری و مراجعه به آنها مشخص شود. نتایج ما نشان می دهد که دارایی های بازاریابی نامشهود برای توانایی بیمارستان ها در ارائه ارزش بیمار بسیار مهم است.