پتانسیلی که روایتگران برای انتقال داستان گویان و مخاطبان در طول زمان و مکان دارند ، باعث شده است تا آنها سایتهای حاصلخیز برای مطالعه تأثیرات زمانی و مکانی در بسیاری از رشته ها باشند. این مقاله از طریق تجزیه و تحلیل بخشی از روایات شفاهی که در شمال ایتالیا جمع آوری کرده ایم ، مفهوم باختین از وقایع ادبی را به روایت های شفاهی تجربی در زمان واقعی می رساند ، زیرا در مصاحبه های ما با مدیران ایتالیایی پدیدار می شوند. به طور خاص ، ما بررسی می کنیم که چگونه هویت مارک (سازگار) در تنظیمات مصاحبه از طریق مواضع زمانی انجام می شود که مدیران نسبت به دنیای شرکتی خود و در مقیاسهای مختلف مکانی و مکانی خاص شرکت می کنند. این مقاله با استفاده از پل جدیدترین تئوری های مربوط به کرونوتوپ باکتین با رویکرد چندمتغیره اخیر ، تئوری ها و روش های مربوط به انسان شناسی زبانی و جامعه شناسی را پیش می برد.