این مقاله یک رویکرد جدید برای ارزیابی تأثیر مصرف F&B مسافر و هزینه ترمینالهایی که تقریباً به مفهوم یک مرکز خرید فرودگاه نزدیک هستند ارائه می دهد. با استفاده از یک پایگاه داده گسترده از ۳۷۲۲۶ مسافر مصاحبه شده در ۸ فرودگاه مختلف اسپانیا ، از جمله دو فرودگاه توپی اسپانیایی ، مادرید-باراخاس و بارسلونا ، با استفاده از یک متدولوژی که در استنتاج علّی آماری با تطابق کرنل و رادیال قرار گرفته است ، نتایج به طور محکم نشان می دهد که مسافران رفتار مصرف خود را تغییر می دهند. در مراکز فرودگاهی هاب در مقایسه با نحوه رفتار آنها در فرودگاههای منطقه با یک پیشنهاد تجاری و تجاری کمتر از F&B. به طور خاص ، بین ۳/۷ تا ۴/۱ درصد افزایش وجود دارد که احتمال دارد مسافر توپی مصرف کند و بین ۱٫۲ تا ۱٫۳ درصد به احتمال زیاد خرید را انجام دهد ، در حالی که میانگین هزینه هر مسافر ۳٫۵۳ یورو افزایش می یابد.