واقعیت افزوده (AR) یک مفهوم ابتکاری است که درک مصرف کنندگان از دنیای واقعی را با محتوای مجازی غنی می کند. تحقیقات قبلی نشان داده است که AR توانایی الهام بخشیدن به مصرف کنندگان و بهبود نتایج بازاریابی را دارد ، اما در مورد مکانیسم هایی که AR از آنها الهام می بخشد ، بسیار کم است. این تحقیق رابطه الهام بخش AR را تجزیه می کند و نشان می دهد که چگونه الهام روانشناختی (یعنی الهام گرفته از) به الهام رفتاری (یعنی با الهام از) ترجمه می شود. برنامه Lego Playground AR برای آزمایش فرضیه ها مبنی بر اینکه “wow-efekt” (ترس) و دلتنگی به عنوان واسطه های مهم در روند الهام بخش AR در خدمت هستند ، استفاده می شود. در حالی که نشان می دهد دلتنگی به طور کامل واسطه ارتباط بین الهام بخش روانشناختی و رفتاری است ، “اثر عجب” به طور قابل توجهی واسطه ای در این رابطه ندارد. این تحقیق اولین بار است که به عنوان یک فرآیند گرانول ، الهام بخش را نشان می دهد. انجمن های معنی دار ایجاد شده از طریق دلتنگی ، الهام بخش روانشناختی را به اقدام مصرف کننده تبدیل می کنند ، و این درک ممکن است به مارک های میراث اجازه دهد تا دلتنگی های نهفته در برنامه های جدید AR را تحت تأثیر قرار دهد تا بر رفتار مصرف کننده تأثیر بگذارد.