این مطالعه با هدف (i) تأثیر دو نوع فرهنگ سازمانی (CC) ، یعنی همکاری و کنترل ، بر اجرای ارتباطات بازاریابی یکپارچه بنگاه (IMC) تأثیر گذاشته است. و (ب) نقش واسطه گری IMC در رابطه بین CC و عملکرد نام تجاری (BP) را بررسی کنید. داده ها از طریق یک نظرسنجی آنلاین خودگردان در بین مدیران ارشد مشاغل خدماتی (۱۸۰ نفر) جمع آوری و از طریق تحلیل مسیر مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها نشان می دهد که پذیرش یک فرهنگ مشارکتی بر IMC و تا حد زیادی بیشتر از یک فرهنگ کنترل کننده تأثیر می گذارد. همچنین مشخص شده است که IMC تأثیر مفیدی بر مزیت رقابتی برند می گذارد. سهم کلیدی این پژوهش در ارائه شواهد تجربی از واسطه گیری IMC در رابطه بین CC و BP است ، بنابراین نشان می دهد که از نظر دیدگاه مبتنی بر منابع (RBV) ، IMC در تقویت توانایی سازمانی در ترجمه سازمانی فرهنگی سازمانی نقش دارد. ارزش ها را به مزیت رقابتی تبدیل می کند.