با وجود اهمیت عملی و نظری آنها در جهانی شدن ، قابلیت های بازاریابی در یک زمینه بین المللی و پراکندگی بین سازمانی آنها همچنان در سایه تحقیقات است. به طور خاص ، سودمندی از تأثیرات مستقیم تواناییها و سازماندهی پراکنده آنها در استراتژیهای خاص و عملکرد شرکت مشخص نیست. با استفاده از چارچوب قابلیت پویا ، این مطالعه به بررسی شرایط مرزی می پردازد که مدیریت پراکندگی قابلیت ها و تأثیرات آن بر اقدامات و عملکردهای استراتژیک را هدایت می کند. با استفاده از داده های نظرسنجی از نمونه بنگاه ها ، یافته ها نشان می دهد که قابلیت های پراکنده به دلیل توانایی آنها در کمک به بنگاه ها برای دستیابی به اهداف کلیدی عملکرد غیر مستقیم از طریق توسعه توانایی مدیریت عناصر خارج از کشور (استراتژی انطباق) سودمند هستند. علاوه بر این ، تصمیمات شرکتها در مورد قابلیت های پراکندگی مشروط است که پویایی بازار و هماهنگی پیوند پراکندگی-سازگاری را تعدیل کند. این مطالعه دانش در مورد نتایج اضافی از قابلیت های بازاریابی را عمیق تر می کند ، لنزهای جدیدی را برای مشاهده پراکندگی بازاریابی فراهم می کند و به مدیران راهنمایی می کند.