این مقاله به بررسی تأثیر نسبی آکادمی حسابداری و انجمن های حرفه ای حسابداری در بحث در مورد مشخصات و کیفیت تحقیقات آموزش حسابداری می پردازد. این تحقیق ۱۳ مصاحبه نیمه ساختار یافته را که با اعضای انجمنهای تخصصی حرفهای حسابداری در استرالیا ، نیوزلند (ANZ) و انگلیس و ایرلند (UKI) انجام شده است ، مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است. این مقاله با استفاده از کاربرد جدید تئوری منطق نهادی در ادبیات مربوط به انجمن های حرفه ای حسابداری (PAA) که نشان دهنده منطق تجاری غالب از عملکرد آموزش و پرورش و منطق معتبر سنتی تابع فنی است ، سهم نظری دارد. این تحقیق نشان می دهد که ذینفعان اصلی در الگوی تدوین برنامه درسی حسابداری حرفه ای و کارفرمایان هستند ، در حالی که آکادمی حسابداری نسبتاً وجود ندارد. استقلال نسبی آموزش و پژوهش و کارکردهای فنی در PAA ها نیز مشخص می شود: تحقیقات علمی و فعالیت های فنی تأثیر کمی در آموزش حرفه ای و برعکس دارد. با این حال ، بودجه تحقیقاتی دانشگاههای PAAs برای شناخت برند و در بعضی موارد برای تأثیرگذاری بر سیاست و نه اطلاع رسانی دروس حرفه ای ، در هر چهار کشور مشترک است.