این مطالعه پیش بینی کننده استفاده از محصولات و خدمات مبتنی بر فناوری در اکوادور (یک کشور در حال توسعه آمریکای لاتین) و روسیه (یک اقتصاد نوظهور) است. یک مطالعه مقایسه ای به پیش بینی استفاده از چهار سرویس مبتنی بر فناوری کمک می کند و ظرفیت پیش بینی عوامل جمعیتی ، نگرش به فناوری و ارزش های فرهنگی را مورد آزمایش قرار می دهد. مرحله اول تحقیق شامل تجزیه و تحلیل عاملی تأیید کننده و آزمونهای بی ثباتی در مقیاس اندازه گیری مورد استفاده است. نتایج مدلهای رگرسیون پیشنهادی نشان می دهد که متغیرهای جمعیتی بالاترین ظرفیت پیش بینی را در دو کشور دارند. نگرش به فناوری همچنین توانایی پیش بینی کننده ای را نشان می دهد ، در حالی که ارزشهای فرهنگی تأثیر مستقیمی ناچیز در استفاده از فناوری دارند. نتایج مدل های معادلات ساختاری نشان می دهد که ارزشهای فرهنگی تأثیر غیرمستقیم اساسی در استفاده از خدمات مبتنی بر فناوری دارند و چنین تأثیرگذاری با واسطه نگرش به فناوری انجام می شود.