شواهدی وجود دارد که نشان می دهد شکست می تواند به خلاقیت کمک کند ، اما هیچ تحقیقی در مورد اینکه آیا نقشی در آموزش و یادگیری نحوه خلق نقش دارد ، وجود ندارد. در این مقاله نقش شکست در آموزش و یادگیری در مدارس حرفه ای هنر و طراحی را بررسی می کنم ، جایی که تمرین خلاق نتیجه مهم یادگیری است. در دوره نگارش نگاری در دو مدرسه حرفه ای هنر و طراحی ، با اساتید مصاحبه کردم و کلاسهای آنها را مشاهده کردم تا اعتقادات و شیوه های آموزشی آنها را مورد بررسی قرار دهم. با استفاده از یک روش تئوری مبتنی بر تجزیه و تحلیل این داده های کیفی ، دریافتم که شکست جنبه مهمی از آموزش در هر دو رشته هنر و طراحی است. روش شناسی تئوری مبتنی بر منجر به شناسایی شش مضامین نوظهور است که شرح می دهد که چگونه هنر و طراحی آموزش و پرورش شامل عدم موفقیت در نتایج یادگیری خلاق است.