آیا زیبایی شناسی و طراحی باید به عنوان ابزاری استراتژیک بازاریابی تلقی شوند؟ ما در این مقاله استدلال می کنیم که در حال حاضر چارچوب های محدود و شواهد تجربی برای کمک به آن وجود دارد – آیا این باید آرزوی بازاریابان باشد؟ ما یک نمای هتل را به عنوان یک تکامل جامع از مفهوم خدمات خدمات ارائه می دهیم ، که برای بازتاب نقشی که زیبایی شناسی و طراحی می تواند در تأثیرگذاری بر رفتار مصرف کننده در لحظه های مصرف ایفا کند ، پیشنهاد شده است. این تحقیق براساس ۳۷ مصاحبه با مشتریان نوع جهان وطنی انجام شده است. یک رویکرد پدیدارشناختی تفسیری برای کشف تجربیات زنده از هنر و طراحی در یک چشم انداز هتل مستقر شده است. نتیجه می گیریم که زیبایی شناسی و طراحی می توانند از آرزوهای بازاریابی در گروه های مصرف کننده هداونیستی پشتیبانی کنند. علاوه بر این ، این امر بر تجربه مشتری تأثیر می گذارد و مستقیماً روی هزینه ، کلام دهان ، بازگشت مجدد و وفاداری تأثیر می گذارد.