خرید می تواند یکی از اصلی ترین انگیزه های گردشگری باشد و درآمدهای تجاری به یک منبع ضروری درآمد برای فرودگاه ها تبدیل می شوند. از این رو درک رضایت خریداران فرودگاه به طور فزاینده ای برای اپراتورهای فرودگاه مورد توجه قرار می گیرد و تا حد زیادی در ادبیات دانشگاهی ناشناخته مانده است. این مقاله به رشته ادبیات تجزیه و تحلیل رضایت خریداران بدون وظیفه از طریق ساخت شش ماده ای که با استفاده از روش TOPSIS فازی ترکیبی (تکنیک سفارش ترجیح توسط شباهت به راه حل ایده آل) مدل سازی شده است ، کمک می کند. پرسشنامه ای در ترمینال بین المللی یک فرودگاه منطقه ای در استرالیا اجرا شد. نتایج نشان می دهد که اختلاف نظر از نظر محل زندگی و مسیر مقصد مسافر عوامل مؤثر بر سطح رضایت خریداران است. ساکنان استرالیا و مسافرانی که با مسافتی کوتاه سفر می کنند ، نسبت به غیر ساکنان استرالیا و مسافرانی که با مسافت طولانی سفر می کنند ، راضی تر هستند. با توجه به هر ویژگی ، خاصیت ارتجاعی رضایت خاطر نشان می کند که خریداران از نظر تنوع کالاهای موجود در مغازه ها و انتخاب مارک های بین المللی از کشش بیشتری برخوردار هستند. رضایت نسبت به سهولت یافتن وسایل خاص و همچنین «نگاه و احساس» مغازه ها کمتر الاستیک است.