استفاده از رویکرد بازاریابی اجتماعی برای موضوعات بهداشت عمومی در حال افزایش است. این رویکرد از مفاهیم بازاریابی وام گرفته شده از اصول بازاریابی تجاری برای ارتقاء رفتارهای مفید برای سلامتی استفاده می کند. در این مطالعه کیفی ، چهار گروه متمرکز با ۴۲ شرکت کننده در تحقیقات مصرف کننده مورد استفاده قرار گرفتند تا دیدگاه رانندگان تاکسی را در مورد وضعیت رانندگی و عوامل تعیین کننده رفتارهای رانندگی پرخطر در تهران و همچنین جمع آوری ایده های خود برای تهیه یک برنامه بازاریابی اجتماعی مورد استفاده قرار دهند. کاهش رفتارهای رانندگی پرخطر در رانندگان تاکسی در تهران.
از شرکت کنندگان خواسته شد به سؤالاتی پاسخ دهند که منجر به ایجاد یک ترکیب بازاریابی یا چهار PS (محصول ، قیمت ، مکان و تبلیغات) شود. بحث ها مشخص کرد که محصول برنامه باید شامل اجتناب از رفتارهای پرخطر رانندگی از طریق توجه بیشتر به رانندگی شود. آنها خاطرنشان کردند که توسعه و برقراری ارتباط با یک پیام قانع کننده خوب به معنای جلب توجه آنها به رانندگی می تواند بر رفتارهای رانندگی آنها تأثیر بگذارد. علاوه بر این ، شرکت کنندگان استراتژی های قیمت ، مکان و تبلیغ را مشخص کردند. آنها پیشنهادهایی را برای بازاریابی بدون رانندگی در رانندگان هدف ارائه دادند.
بحث گروه های متمرکز بینش مهمی در مورد ارزش ها و انگیزه هایی که بر تصمیمات مصرف کنندگان برای اتخاذ محصول تأثیر می گذارد ایجاد کرد. گروه کانون ، تدوین برنامه بازاریابی اجتماعی را برای کاهش رفتارهای راننده خطرناک در رانندگان تاکسی در تهران ، راهنمایی می کند.
نکات برجسته تحقیق
approach رویکرد بازاریابی اجتماعی برای تغییر رفتارهای پرخطر رانندگی باید در نظر گرفته شود. ▶ در یک تحقیق جامع درباره مصرف کننده ، گروه متمرکز یک ابزار تحقیق ارزشمند است. ▶ پیام های تشویق رانندگان تاکسی برای تمرکز بر رانندگی ترجیح داده می شد. ▶ برای ترغیب رانندگان ، از برچسب های نصب شده قبل از چشمان رانندگان استفاده شده است. superv سرپرستان مسیریاب تاکسی به عنوان رهبر افکار برای رانندگان تاکسی پذیرفته می شوند.