تعداد فزاینده شهروندان سالخورده و اهمیت تشویق به رفتارهای پیری سالم ، تلاش های روزافزون دولت ها برای تدوین برنامه های تمرینی ویژه این گروه را هدف قرار می دهد. پیچیدگی های مرتبط با اجرای این برنامه ها و منابع متعهد ، ارزیابی کیفیت آنها ضروری است. هدف مقاله حاضر ، اعتبار و تصحیح استفاده از مدل EFQM در این زمینه است. برنامه ای از یک شهرداری متوسط ​​در منطقه مرکز پرتغال به عنوان یک مطالعه موردی برای ارزیابی کفایت و ارتباط مدل EFQM و شناسایی نقاط قوت و ضعف برنامه فعلی بر اساس داده های جمع آوری شده از کاربران خدمات ، استفاده شد. مدرسین ، رهبران شهرداری و شرکای برنامه. سطح بالایی از رضایت و وفاداری مشتری به همراه شفافیت مأموریت و استراتژی برنامه به عنوان مناطق اصلی قدرت ظاهر می شود. از سوی دیگر ، توجه کافی به سنجش رضایت مردم و همچنین عدم موفقیت رهبران برای قدردانی از تلاشهای انجام شده توسط مربیان برنامه ، زمینه های اصلی پیشرفت است.