ما در مورد زنجیره تأمین دو لایه متشکل از یک تولیدکننده و خرده فروش ، که به یک بازی استاکلبرگ مشغول هستند و در آن شرایط شرط یک قرارداد قیمت عمده فروشی را برای یک محصول قابل خراب کردن تعیین می کنند ، بررسی می کنیم. تقاضای محصول به قیمت فروش ، سرمایه گذاری در تبلیغات و مدت زمانی که واحد قبل از فروش در قفسه می گذرد بستگی دارد. سرمایه گذاری در تبلیغات می تواند توسط تولید کننده ، خرده فروش یا به صورت مشارکتی انجام شود. طرفین یک سیاست کمیت سفارش اقتصادی را اعمال می کنند ، جایی که طول چرخه بطور درون زا توسط رهبر زنجیره تأمین تنظیم می شود. ما تصمیمات طرفین را درمورد قیمت گذاری ، سرمایه گذاری تبلیغاتی و طول چرخه الگوبرداری می کنیم و بررسی می کنیم که چگونه تعادل قدرت متفاوت بین طرفین بر تصمیمات آنها و سایر اقدامات زنجیره تأمین در تعادل تأثیر می گذارد. به طور خاص ، ما دو مورد را تجزیه و تحلیل می کنیم: تولید کننده-رهبر و رهبر خرده فروش. برای هر یک ، تعادل برای دو شکل تقاضا بدست می آید (یکی که در آن اثرات قیمت و تبلیغات بر تقاضا افزودنی است و دیگری که در آنها چند برابر می شود). درمی یابیم که برای نوع معینی از سرمایه گذاری تبلیغاتی (تعاونی / غیر تعاونی) و طول چرخه معین ، سود متغیر هر طرف فقط با نقش آن طرف در بازی (رهبر / پیرو) و نه با هویت آن تعیین می شود ( تولید کننده / خرده فروش). این نتیجه برای فرمول های کلی عملکرد هزینه تبلیغات و تقاضا معتبر است. جالب اینجاست که نوع سرمایه گذاری تبلیغاتی (تعاونی / غیر تعاونی) به توالی تصمیمات بستگی دارد ، جایی که در تعادل ، مشارکت هر طرف در سرمایه گذاری تبلیغاتی تنها با توان کانال آن تعیین می شود.