تجارت الکترونیکی کانال های دیجیتال را برای مقیاس کردن کارکردها و خدمات خود سوق می دهد و با اتصال و حفظ مشتریان با استفاده از طرح های بازاریابی فعالیت می کند. برای افزایش احتمال فروش ، تجارت باید موارد دیگری را پیشنهاد کند که ممکن است مشتریان از آن بی اطلاع باشند یا ممکن است جذاب باشند. موتور پیشنهادی (RE) به دلایلی که شامل تحویل کالاهای مربوطه ، از این رو بهبود ارزش سبد خرید ، و تقویت جذب مشتری می باشد ، راه حل ارجح در این موارد در نظر گرفته می شود. در این مقاله الگویی برای ارائه اطلاعات بازاریابی شخصی در زمان واقعی و در رابطه با کالاهای توصیه شده برای مشتریان آنلاین و آفلاین ، با استفاده از ترکیبی از استراتژی های فروش ارائه شده است: خرید و فروش ، فروش متقابل ، بهترین فروش در کلاس ، نیاز-رضایت فروش و مشاوره-فروش. این مدل بیشتر با استفاده از اقلام خوشه بندی کالاها ، مشتریان و گزاره فروش بی نظیر (USP) ، بازار الکترونیکی را تعریف می کند و سپس جمع آوری ، ذخیره و پردازش داده های معامله ای و نمایش اطلاعات بازاریابی شخصی برای پشتیبانی از مشتری در فرایند تصمیم گیری خود ، حتی در مواردی که خرید از فضاهای مورد بزرگ. یک مطالعه تجربی با استفاده از یک روش تحقیق کمی در یک خرده فروش مراقبت های بهداشتی متوسط ​​، مستقر در خارج از هند انجام شد تا مزایای ملموس را تعیین کند. این مدل با ۱۰۰ مشتری آنلاین مورد آزمایش قرار گرفت و با اتخاذ متدولوژی ارائه شده ، نتایج حاکی از رشد متوسط ​​درآمد ماهانه (۳۳٫۴۹٪) ، میانگین ارزش سفارش (AOV) (7/32٪) و موارد در هر سفارش (IPO) (1.93 ٪)