این مطالعه با هدف مقایسه سبک های مدیریت هتل های محلی و خارجی هتل در ترکیه از منظر ابعاد فرهنگی مقایسه شده است. هدف آن ایجاد ارتباط بین ارزشهای فرهنگی و سبکهای مدیریت است. اطلاعات با استفاده از نظرسنجی با ۵۹۶ مدیر سطح متوسط ​​و ارشد مشغول به کار در ۱۰۱ هتل زنجیره ای خارجی و ۶۶ هتل داخلی در ترکیه انجام شد. نتایج تجربی تأیید می کند که در تمام سبک های نظارت ، تصمیم گیری ، الگوی ارتباطات ، مکانیسم کنترل ، روابط بین بخشی و ابعاد جهت گیری پدرانه از ترکیه / ایالات متحده ، فرانسه / انگلستان و ایالات متحده / زنجیره هتل های مستقر در انگلستان شباهت هایی وجود دارد. . علاوه بر این ، نتایج همچنین شواهد نشان می دهد که در سبک نظارت ، الگوی ارتباطات و ابعاد جهت گیری پدرانه از زنجیره های هتل های ترکیه / فرانسه و ترکیه / انگلیس مبتنی بر انگلستان تفاوت هایی وجود دارد.