نشان داده شده که گزیده های موسیقی توانایی پردازش کلمات مورد نظر را دارند و برعکس ، به شدت نشان می دهد که موسیقی می تواند مفاهیم را منتقل کند. با این حال ، تاکنون هیچ مطالعه ای تأثیر معانی موسیقی در دستیابی به کلمات رمان را بررسی نکرده است ، بنابراین شواهدی را برای شباهت پردازش معنایی اساسی موسیقی و کلمات از نظر رفتاری تأیید می کند. مطالعه حاضر بررسی می کند که آیا محتوای معنایی موسیقی می تواند به دستیابی به کلمات جدید کمک کند. چهل کلمه رمان و ترجمه آلمانی آنها به صورت بصری برای ۲۶ شرکت کننده همراه با موسیقی معنایی متناسب یا ناهماهنگ ارائه شد. انتظار می رود که سازگاری معنایی بین موسیقی و کلمات باعث افزایش عملکرد در آزمون تشخیص مجدد انتخاب اجباری شود. شرکت کنندگان در حفظ کلمات رمان ارائه شده با موسیقی معنایی متناقض در مقایسه با کسانی که با موسیقی معنایی نامفهوم ارائه شده ، به طور قابل توجهی بهتر عمل کردند. این اولین شواهد ارائه می دهد که “غنی سازی” معنایی توسط موسیقی در هنگام یادگیری کلمات رمان می تواند باعث افزایش کلمات رمان شود. این یافته ممکن است منجر به رویکردهای جدید در کسب زبان خارجی و توانبخشی زبان شود ، و بیشتر از این مفهوم حمایت می کند که موسیقی دارای ظرفیت قوی برای انتقال معنایی است.