مدلی از رفتار مصرف کننده آنلاین که شامل احساسات ، شناخت ، جریان ، سرگرمی ، نگرش آنلاین و اهداف خرید می باشد ، مورد آزمایش قرار گرفت و همچنین اثرات تعدیل کننده نیاز به شناخت (NFC) و سطح تحریک بهینه (OSL) را انجام داد. شناختها به خصوصیات عملکردی وب سایت مربوط می شوند ، در حالی که سرگرمی به خصوصیات هادیونیک آن مربوط می شود. احساسات شامل لذت ، برانگیختگی و تسلط است. یافته ها حاکی از آن است که در زمینه بازدید آنلاین ، عواطف پیش از شناخت هستند. از بین یافته های دیگر ، بعد تسلط نقش عمده ای در مدل داشت. اثرات تعدیل کننده NFC و OSL بر روی مدل به صورت جداگانه و همچنین اثرات متقابل این تعدیل کنندگان مورد آزمایش قرار گرفت. اثرات اصلی و متقابل قوی NFC و OSL یافت شد. چندین مسیر دیفرانسیل کلیدی مشخص شد. سرانجام ، این مقاله توضیحی درباره بازدید کنندگان وب سایت بر اساس این متغیرهای شخصیتی ارائه می دهد.