بازاریابی ترکیبی از رابطه قیمت و کیفیت و تبلیغات با کیفیت به خوبی مطالعه شده است. رابطه قیمت و تبلیغات با کیفیت کمتر درک شده است. این مقاله شکاف را بررسی می کند ، و تعامل بین قیمت ، تبلیغات و کیفیت را در یک مدل کنترل بهینه بررسی می کند. نتایج ما تعمیم وضعیت دورفمن-اشتاینر در یک زمینه پویا. همچنین ، آنها به تأثیر کیفیت بیشتر محصول در سیاست های پویا قیمت گذاری و تبلیغات اشاره می کنند. علاوه بر این ، تجزیه و تحلیل نمودار فاز نشان می دهد که کیفیت به صورت یکنواخت در زمان توسعه یافته و به یک حالت پایدار منحصر به فرد همگرا می شود. ما همچنین نشان می دهیم که سرمایه گذاری با کیفیت می تواند با گذشت زمان کاهش یا افزایش یابد اما این به اثربخشی آن بستگی دارد. نتایج ما حاکی از فرصت های سودآور یک شرکت است که یک مجموعه بازاریابی پیچیده تر را مدیریت می کند.