فن آوری های نوظهور تأثیرات مهمی در اهداف پایداری خواهند داشت. با این حال ، در مورد بازخوردهای آشکار بین رفتار مصرف کننده و تغییر فناوری ، و تأثیر بالقوه در نفوذ در بازار انبوه ، اطلاعات کمی وجود دارد. ما از بریتانیا به عنوان یک مطالعه موردی استفاده می کنیم تا تعامل پویا بین عرضه فناوری ، عملکرد ، هزینه و رفتار مصرف کننده ناهمگن و تأثیر حاصل از آن بر انتشار بازار طولانی مدت را بررسی کنیم. شبیه سازی فن آوری های خودروهای رقیب نشان می دهد که هیبریدهای بنزینی (HEVs) در دراز مدت بر بازار حاکم هستند زیرا از عملکرد بهتر بهره مند می شوند و قادرند تا سال ۲۰۲۵ به بخش شیب دار منحنی انتشار برسند در حالی که فن آوری های رقیب در مراحل اولیه رشد باقی می مانند. و جابجایی در بازار آسان تر است. این امر به دلیل جمع شدن سهام و گردش ناگهانی ناوگان ایجاد بی تحرکی در سیستم فناوری است. در نتیجه ، جابجایی فناوریهای موجود به دلیل عدم تحرک سیستم ، رشد تجمعی سهام ، عمر طولانی مدت عملی و عدم ریسک مصرف کننده نسبت به فناوریهای جدید تأیید نشده دشوار خواهد بود. با این حال ، هنگامی که برای هر دو تغییر تکنولوژیکی و رفتاری حساب می کنید ، شبیه سازی ها نشان می دهد که اگر سرمایه گذاری بتواند به رشد ۳۰ تا ۴۰٪ در سال در عرضه برسد ، همراه با پیشرفت های فناوری پایدار و تصمیم گیری های پیچیده تر مانند حسابداری برای هزینه چرخه چرخه عمر کامل و عملکرد. ، وسایل نقلیه برقی کامل باتری می توانند سیستم فعلی را تا سال ۲۰۵۰ جابجا کنند.