این مطالعه با هدف شناسایی ترکیب مطلوب بازاریابی اجتماعی برای رفتارهای بازاریابی مصرف انرژی در دانشجویان در دانشگاههای مالزی انجام شده است. در مجموع ۲۰۰۰ دانشجو از ۵ دانشگاه اصلی مالزی دعوت شده اند تا ترکیب بازاریابی اجتماعی ترجیحی خود را ارائه دهند. یک تجزیه و تحلیل پیوندی مبتنی بر انتخاب ترکیبی از پنج ویژگی بازاریابی اجتماعی را برای ترویج رفتار حفظ انرژی تعریف می کند. این ترکیب از ویژگی های محصول ، قیمت ، مکان ، تبلیغ و تعمیر و نگهداری پس از خرید تشکیل شده است. هر ویژگی از ترکیب با لیستی از استراتژی ها همراه است. ویژگیهای نگهداری محصول و پس از خرید توسط دانشجویان به عنوان بالاترین اولویت در ترکیب بازاریابی اجتماعی برای بازاریابی رفتارهای صرفه جویی در انرژی ، با سهام به ترتیب ۲۷٫۱۲ and و ۰۲٫۰۲ مشخص شد. کمترین ویژگی مورد نظر در ترکیب ، ارتقاء با سهم ۱۱٫۵۹٪ است. این مطالعه ترکیبی از بازاریابی اجتماعی مطلوب را برای مدیریت دانشگاه در هنگام تصمیم گیری در مورد رفتار حفظ انرژی در بازاریابی برای دانشجویان ، که مصرف کننده اصلی انرژی در دانشگاه هستند ، پیشنهاد می کند. علاوه بر این ، این مطالعه به مدیریت دانشگاه برای تخصیص مؤثر منابع کمیاب در انجام مسئولیت های اجتماعی خود و غلبه بر کاستی های بازاریابی با انتخاب ترکیب بازاریابی مناسب کمک خواهد کرد.