با استفاده از یک مجموعه داده از ۳۰ کشور در طی دوره ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۷ ، ما تأثیر محیط کار مشتری ممیزی در هزینه حسابرسی و همچنین نقشی که انعطاف پذیری بازار کار ملی در این رابطه ایفا می کند را بررسی می کنیم. شواهدی را می یابیم که هزینه حسابرسی برای بنگاه هایی که دارای نیروی کار خوبی هستند ، به میزان قابل توجهی پایین است ، و نشان می دهد که حسابرسان چنین مشتریانی را کمتر ریسک می دانند. در نتیجه ، حسابرسان تلاش کمتری را خرج می کنند و یا حق بیمه ریسک کمتری را شارژ می کنند. علاوه بر این ، ما می دانیم که این اثر برای بنگاه های کشورهایی که بازار کار انعطاف پذیر تری دارند ، قوی تر است. نتایج آزمون واسطه گری ما نشان می دهد که رابطه بین محیط کار مشتری مشتری حسابرسی و کارمزد حسابرسی با پوشش رسانه ای از مشاجرات نیروی کار واسطه است. مطالعه ما با شناسایی رفاه کارمندان به عنوان یک عامل مشخص قیمت گذاری ممیزی ، در بالا و فراتر از اثرات رویه کلی مسئولیت اجتماعی شرکت ، به ادبیات هزینه حسابرسی بین المللی کمک می کند.