ادغام محاسبات شناختی و تجزیه و تحلیل داده های بزرگ منجر به پارادایم جدیدی می شود که کاربرد پیشرفته ترین پیشرفت ها در فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) در تجارت ، از جمله صنعت ، تجارت به تجارت و فرایند تصمیم گیری مرتبط را امکان پذیر می کند. همین پارادایم منجر به پیشرفت های زیادی در زیر زمینه بازاریابی صنعتی خواهد شد: زمینه ای امیدوار کننده و بسیار چالش برانگیز. این موضوع خاص باعث می شود که محاسبات شناختی و داده های بزرگ منبعی برای مزیت رقابتی جدید به وجود بیایند که اگر به درستی مورد استقبال قرار گیرد ، موقعیت مدیریت بازاریابی صنعتی را در هسته اصلی فرایند تصمیم گیری مشاغل محلی و جهانی تثبیت می کند. در این راستا ، ارزش افزوده این شماره ویژه دو برابر است. از یک سو ، این شماره ویژه تحقیقاتی با کیفیت بالا در زمینه تجزیه و تحلیل داده ها و علوم داده را با استفاده از آن در مدیریت بازاریابی صنعتی برقرار می کند. از سوی دیگر ، این یک رویکرد چند رشته ای را برای مطالعه طراحی ، اجرای و تهیه برنامه ها و سیستم های پیشرفته و لازم برای تصمیم گیری در مورد بازاریابی صنعتی مبتنی بر داده پیشنهاد می کند.