سرزمین برای درک رفتارهای حیوانات از بسیاری از جنبه های رفتار حیوانات از جمله کسب منابع ، رفتار استفاده از فضا ، ارتباطات و سیستم های جفت گیری از اهمیت ویژه ای برخوردار است. با این حال ، خود این اصطلاح ، چگونگی مفهوم سازی و تعریف آن ، مدت هاست که عصبی و بحث برانگیز بوده است. در اینجا ، ما می پرسیم که آیا اضافه کردن مباحث در مورد سرزمین بودن از رفتار حیوانات با بحث های موازی از سرزمین از علوم اجتماعی می تواند یک مسیر آگاهانه تاریخی و جامعه شناختی را از شبکه اصلی مفهومی که در آن سرزمین حیوانات برای ده ها سال واقع شده است ، ارائه دهد. ما دو مسئله اصلی با سرزمین مشخص شده در ادبیات رفتار حیوانات را ترسیم می کنیم: اول ، اینکه به اینکه چگونه حیوانات انتظار می رود رفتار کنند نه اینکه در واقع چگونه رفتار می کنند متمرکز می شوند و دوم اینکه به جای نشان دادن کارکرد و روابط خاص بین آنها فرض می شود. ، اشخاص حقیقی. سپس ما این مشکلات را به نظریه های دانشمندان علوم اجتماعی در مورد تفاوت بین دارایی و دسترسی پیوند می زنیم: در حالی که اموال بر نحوه رفتار مردم از قواعد حقوقی – حقوقی حاکم بر استفاده از منابع متمرکز است ، دسترسی متمرکز بر طیف وسیعی از وسایل است که توسط آنها مردم در واقع منابع دسترسی بنابراین ، ما استدلال می کنیم که مشکلات دیرینه در مورد سرزمین حیوانات به دلیل تصورات ضمنی ملک و مالکیت بوجود آمده اند. اعتراض ما دو مشکل دیگر با سرزمین بودن ایجاد می کند: اول ، ناخواسته در خدمت این است که اقتدار را به افرادی توصیف کنیم که به عنوان مالک “سرزمین” توصیف شده اند و دیگران (“متجاوزین” ، “کفش ورزشی”) را به عنوان متجاوزین بدست می آورند و دوم ، تصور مالکیت در حیوانات غیر ممکن است. جوامع فاقد مؤسسات حقوقی و حقوقی خاص که حقوق مالکیت را ایجاد و اجرا می کنند. درعوض ، ما از یک رویکرد مبتنی بر دسترسی طرفداری می کنیم که این مشکلات را برطرف می کند. در نهایت ، ما استدلال می کنیم که نظریه دسترسی ، همانطور که در ادبیات علوم اجتماعی در مورد استفاده از منابع فضایی و رابطه ای توسعه یافته است ، امکان درک کامل تر و ظریف تر از تغییرات در رفتار حیوانات را نسبت به آنچه در تصورات غالب فعلی از سرزمینی وجود دارد ، فراهم می آورد.
About Us
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
ضروریات تحقق سال رونق تولید
ماه اردیبهشت تبدیل خلاقیت ها و ایده های شما دانشجویان و کارآفرینان به نوآوری و محصولات تولیدی با شعار با ارائه ایده های خلاق و نوآور در زمینه طرح های تولیدی دارای توجیه اقتصادی دست در دست هم برای استقلال هر چه بیشتر کشورمان بکوشیم
شرکت کوروش صنعت هخامنش آماده دریافت ایده های خلاق شما در زمینه طرح های تولیدی دارای توجیه اقتصادی و مطالعه در این زمینه توسط کارشناسان در منوی مربوط به خدمات کارآفرینان و تولیدکنندگان
About Us
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.