مقاله حاضر مفهوم قدرت را مرور می کند و یک معماری جدید را برای درک چگونگی راهنمایی و شکل گیری رفتار مصرف کننده ارائه می دهد. به طور خاص ، ما پیشنهاد می کنیم که داشتن و فاقد قدرت به ترتیب جهت گیری های عامل و اجتماعی را که تأثیر تحول آمیز بر ادراک ، شناخت و رفتار دارند ، تقویت کند. این جهت گیری ها چه کسی و چه ارزش مصرف کنندگان را شکل می دهد. شواهد تجربی جدید ارائه شده است که این یافته ها را به یک حساب پارسایانه از چگونگی تغییر رفتار مصرف کننده به عنوان تابعی از هر دو ویژگی محصول و گیرندگان ارائه می دهد. سرانجام ، ما در مورد مسیرهای آینده برای ایجاد انگیزه و هدایت مطالعه قدرت توسط روانشناسان مصرف کننده بحث می کنیم.