بنگاهها از اقصی نقاط جهان در حال گسترش فعالیت های جهانی در یک زمینه اقتصادی آشفته هستند و این امر مستلزم درک بازارهای غیر متعارف است. توجه بسیاری به چین و هند معطوف شده است ، اما محققان از آمریکای لاتین ، منطقه ای به اندازه آلمان ، هند ، ژاپن و کره جنوبی بسیار مهم غفلت کرده اند. آمریکای لاتین ، همانطور که در بسیاری از بازارهای توسعه یافته و نوظهور صادق است ، حضور پررنگ از معاملات صنعتی – یا تجاری به تجارت (B2B) دارد. پیکربندی و واگرایی و همگرایی از قابلیت های بازاریابی برای درک پدیده جهانی سازی مهم است. این مطالعه با هدف بررسی تواناییهای بازاریابی B2B بنگاههای شیلی ، مکزیک و پرو (به عنوان کشورهای آمریکای لاتین) ، به دنبال موضوعات مفهومی به منظور درک دیدگاههای تجاری آنها و مشارکت در بدنه تحقیق تقریباً وجود ندارد. نتایج آمریکای لاتین چگونه با ایالات متحده مقایسه می شود؟ در حالی که این مطالعه نشانگر همگرایی جهت بین شیلی و پرو است ، اما بین همه کشورهای آمریکای لاتین و ایالات متحده آمریکا تفاوت های جالبی وجود دارد. این یافته ها مجموعه ای از مباحث بازاریابی را ارائه می دهد که به اعتقاد ما شایسته توجه پزشک و پزشک است. ما یک مدل از همگرایی-واگرایی از قابلیت های بازاریابی B2B در سراسر کشور و گزاره های ایالتی برای آزمون فرضیه پیشنهاد می کنیم.