تعداد کمی از مطالعات قابلیتهای بازاریابی را به عنوان منبع مزیت رقابتی در زمینه کارآفرینی بین المللی (IE) بررسی کرده اند. شواهد تجربی در ادبیات سرمایه گذاری های جدید بین المللی (INVs) که تعامل استراتژیک قابلیت های بازاریابی در توسعه بازارهای جدید در خارج از کشور را در نظر می گیرد ، کم نیست. این مطالعه با تکیه بر دیدگاه مبتنی بر منابع ، الگویی از روابط بین قابلیت های بازاریابی ⁠ ⁠ استراتژی رقابت ⁠ vent vent عملکرد سرمایه گذاری صادرات را ایجاد می کند. نمونه مورد استفاده در این مطالعه شامل INV از یک کشور در حال ظهور (مکزیک) است و یک محیط تحقیقاتی منحصر به فرد برای ریختن نور اضافی بر این روابط فراهم می کند. یافته ها حاکی از آن است که ارتباطات بازاریابی واسطه ارتباط بین توانایی های بازاریابی و استراتژی رقابتی است. علاوه بر این ، این مطالعه تأثیر تعدیل کننده تلاطم فناوری را نشان می دهد ، که باعث تقویت دو رابطه می شود ، یکی بین قابلیت های بازاریابی و ارتباطات بازاریابی و دیگری بین ارتباطات بازاریابی و استراتژی رقابتی. یافته های مطالعه پیامدهای مهمی برای تحقیق در مورد اینترنت اکسپلورر و تصمیم گیری در زمینه سرمایه گذاری جدید دارد.