این مطالعه تجربی مستلزم ارائه مدلهای مفهومی برای بررسی رضایت مشتریان ، قصد آنها برای توصیه و قصد مداوم آنها برای خرید و مصرف محصولات و خدمات حلال است. از تئوری پیچیدگی برای پشتیبانی از مدلهای توسعه یافته استفاده شد. در این تحقیق از یک تحلیل متقارن برای بررسی عوامل خطر کافی برای تأثیرگذاری بر نتایج دلخواه استفاده شده است. یک رویکرد نامتقارن برای کشف پیکربندیهای علی که منجر به هر دو نمره نتایج بالا و پایین می شود ، مورد استفاده قرار گرفت. تجزیه و تحلیل شرایط لازم برای شناسایی شرایط خطر مورد نیاز برای دستیابی به نتایج مورد انتظار انجام شد. این مدل ها با استفاده از داده های جمع آوری شده بر روی درک مشتریان از رستوران های بین المللی حلال در مالزی مورد آزمایش قرار گرفتند. براساس نتایج ، تعامل ناهمگن شرایط خطر از تئوری پیچیدگی پشتیبانی می کند. پیامدهای سیاستگذاری برای وضعیت صنعت گردشگری و جهان اسلام در پایان مقاله مورد بحث قرار گرفته است.