هدف از این مقاله شناسایی عواملی است که بر خروجی تحقیقات حسابداری تأثیر می گذارد در یکی از مناطق در حال توسعه جهان ، Anglophone Sub-Sahara Africa (Anglophone SSA). این مقاله با اتخاذ چارچوب نظریه نهادی ، از یک فرایند تحقیق متوالی شامل پرسشنامه اصلی و مصاحبه های نیمه ساختار یافته استفاده می کند. چهار سؤال تحقیق برای دستیابی به اهداف تحقیق ایجاد شده است. نتایج تحقیق کم منطقه توسط تعدادی از عوامل فردی ، دپارتمانی و یا دانشگاه ، کشور و بین المللی توضیح داده شده است. از این میان ، به نظر می رسد عوامل دپارتمانی و / یا دانشگاه بیشترین تأثیر را دارند. این مطالعه همچنین نشان داد که عواملی که ستون نظارتی (اجباری) را تقویت می کنند در دانشگاه های این منطقه ضعیف تر هستند ، در حالی که عواملی که ستون های هنجاری و فرهنگی-شناختی را تشکیل می دهند که تمایل به ارتقاء تدریس دارند قوی تر هستند. بنابراین ، فشار نهادی ناشی از عواملی که عناصر هنجاری و فرهنگی- شناختی را تشکیل می دهند ، رفتار دانشگاهی حسابداری را که در دانشگاههای آنگلوفون SSA مستقر است ، بیان می کند. یعنی فعالیت های پژوهشی دانشگاهیان حسابداری در منطقه از فشارهای قوی تر ، هنجاری و فرهنگی – شناختی محروم می شوند و با فشار نظارتی ناکافی مجازات می شوند.