در مواقع بحران های عمومی ، دولت ها باید با سرعت عمل کنند تا اطلاعات بحران را به طور مؤثر و کارآمد به اعضای جامعه منتقل کنند. عدم انجام این کار ، به ناچار شهروندان را به سمت ترس ، عدم اطمینان و اضطراب در شرایط غالب سوق می دهد. این مطالعه پیشگامانه به طور سیستماتیک بررسی می کند که چگونه سازمان های دولتی مرکزی چین از رسانه های اجتماعی برای ارتقاء تعامل شهروندان در طول بحران COVID-19 استفاده کردند. با استفاده از داده های ضبط شده از “چین سالم” ، یک حساب رسمی سینا وبیو در کمیسیون بهداشت ملی چین ، ما بررسی می کنیم که چگونه تعامل شهروندان با یک سری از عوامل نظری مرتبط ، از جمله غنای رسانه ، حلقه گفتگو ، نوع محتوا و قدرت عاطفی ارتباط دارد. نتایج نشان می دهد که غنای رسانه ، مشارکت شهروندان را از طریق رسانه های اجتماعی دولتی پیش بینی می کند ، اما حلقه گفتگو تعامل را تسهیل می کند. اطلاعات مربوط به آخرین اخبار در مورد بحران و رسیدگی دولت از این رویداد ، بر تعامل شهروندان از طریق رسانه های اجتماعی دولتی تأثیر مثبت می گذارد. مهمتر از همه ، این روابط وابسته به ارزش عاطفی هر پست Weibo بود.