با توجه به پیچیدگی اجرای اقتصاد مدور ، ادبیات از موضع استراتژیک گم شده است. این مقاله با پیوند دادن آن با ادبیات استراتژی ، طبقه بندی استراتژی های اجرای اقتصاد مدور را در سطح مدیریتی بررسی می کند. طبقه بندی با استفاده از روش خوشه بندی استاندارد k-میانگین ساخته شده است که شامل ۳۹۱ کارت رتبه بندی محصول گهواره به گهواره ۱۸۷ شرکت از ۱۰ صنعت مختلف است. این تجزیه و تحلیل بر اهمیت نسبی اختصاص یافته به هر توانایی رقابتی است که اقتصاد مدور را تعیین می کند. یعنی سلامت مادی ، استفاده مجدد از مواد ، انرژی تجدید پذیر ، مباشرت آب و انصاف اجتماعی. سه خوشه مجزا از گروههای استراتژی اجرای اقتصاد مدور مشاهده شد: (من) مؤسس (بازیافت) ، (ب) توسعه (بخشنامه های مناسب و معقول) ، و (iii) بلوغ (مبارزان سمیت). همه خوشه ها در صنایع مختلف حضور داشته اند ، اگرچه یک اثر در صنعت وجود دارد. نتایج نشان می دهد که هر خوشه استراتژی متفاوتی دارد. نتایج به دست آمده مغایر با فرض کلی و انتظار برای بهبود همزمان در همه ابعاد اقتصاد مدور است. تحقیقات ما با ارائه یک طبقه بندی از استراتژی ها ، در درک نظری از اجرای اقتصاد مدور کمک می کند. این برنامه با بیان اینکه درجه بلوغ توانایی رقابتی ممکن است استراتژی اجرای را تعیین کند ، به ادبیات استراتژی کمک می کند. برای تمرین ، این مطالعه نقشه راه را برای دستیابی مدیران به درجه های بالاتر از دایره ارائه می دهد.